Regulamin sprzedaży oraz świadczenia usług drogą elektroniczną

Serwisu oraz Sklepu Internetowego Womet-tech.pl

  1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE.

  1. Przedmiot Regulaminu. Niniejszy dokument określa zasady i warunki zawierania umowy sprzedaży z Usługodawcą, a także zasady korzystania przez Klienta ze strony internetowej womet.tech oraz sklep.womet.tech i stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ust. 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Regulamin określa w szczególności zasady korzystania ze strony, wysyłania zapytań za pośrednictwem formularzy kontaktowych, składania Zamówienia, dostarczania zamówionego Produktu Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży Produktu, uprawnienia Konsumenta do odstąpienia od Umowy sprzedaży, a także zasady składania i rozpatrywania reklamacji.

  2. Usługodawca. Podmiotem świadczącym usługi drogą elektroniczną, na warunkach opisanych w niniejszym Regulaminie, jest WOMET.TECH spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą pod adresem ul. Galicyjska 108, 32-447 Siepraw, numer NIP 6812090232, KRS 0000941623, e-mail: biuro@womet-tech.pl, tel.: +48 693 540 639,

  3. Sposób i forma udostępnienia Regulaminu. Aktualna treść Regulaminu jest publikowana w  Sklepie Internetowym pod adresem womet-tech.pl/pl/content/13-regulamin. Regulamin jest dostępny dla wszystkich, również przed zawarciem Umowy sprzedaży. Regulamin w wersji obowiązującej na dzień złożenia Zamówienia jest wysyłany Klientowi w postaci pliku PDF jako załącznik do wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży.

  4. Wymóg akceptacji Regulaminów. Umowa sprzedaży jest zawierana i realizowana na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. Akceptacja Regulaminu jest warunkiem zawarcia i wykonania Umowy o świadczenie usług elektronicznych oraz umowy sprzedaży. Korzystanie z Serwisu wymaga przestrzegania obowiązujących w nim zasad.

  5. Wymóg potwierdzenia zapoznania się z Polityką Prywatności. Klient zobowiązany jest do złożenia oświadczenia potwierdzającego zapoznanie się z Polityką Prywatności regulującą zasady przetwarzania danych osobowych Klienta. Oświadczenie winno zostać złożone przed złożeniem Zamówienia.

  6. Adresaci Sklepu Internetowego. Sklep Internetowy jest przeznaczony zarówno dla Konsumenta, jak i dla Przedsiębiorcy, z zastrzeżeniem odrębności przewidzianych w Regulaminie.

  7. Właściwa reprezentacja Przedsiębiorcy. Osoba fizyczna, działająca w imieniu Przedsiębiorcy, zawierająca Umowę, akceptując Regulamin, potwierdza, że jest uprawniona do występowania w imieniu i na rzecz Przedsiębiorcy. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zażądania przedstawienia przez wyżej wskazaną osobę dokumentu potwierdzającego powyższe uprawnienia.

  8. Uprawnienia konsumenckie. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają, ani nie ograniczają jakichkolwiek uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

  1. DEFINICJE.

  1. Przez określenia użyte w Regulaminie należy rozumieć:

  1. Usługodawca/Sprzedawca - WOMET.TECH spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą pod adresem ul. Galicyjska 108, 32-447 Siepraw, numer NIP 6812090232, KRS 0000941623, e-mail: biuro@womet-tech.pl, tel. +48 693 540 639, świadcząca Usługi elektroniczne oraz sprzedająca Produkty na zasadach opisanych w Regulaminie.

  2. Klient / Kupujący:

    1. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,

    2. osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną w rozumieniu przepisów Działu II tyt. II Księgi Pierwszej Kodeksu cywilnego,

która zamierza zawrzeć lub skutecznie zawarła Umowę ze Sprzedawcą w sposób opisany w Regulaminie.

  1. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.

  2. Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  3. Przedsiębiorca – podmiot niebędący Konsumentem w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zmierzający do zawarcia Umowy sprzedaży lub zawierający Umowę sprzedaży wyłącznie w celach związanych ze swoją działalnością gospodarczą, zawodową lub zarobkową, w tym prowadzonym lub zakładanym przedsiębiorstwem, a w szczególności przedsiębiorca w rozumieniu przepisów Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów, zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylająca dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady.

  4. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni świątecznych.

  5. Formularz kontaktowy – Usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający przesłanie zapytania, w tym w zakresie Produktu, a także złożenie zapytania w zakresie możliwości złożenia Zamówienia lub nawiązania współpracy.

  6. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie i zarejestrowanie Konta użytkownika.

  7. Formularz zamówienia – Usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności przez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy sprzedaży, w tym sposobu Dostawy i płatności oraz podanie danych osobowych Kupującego.

  8. Konto (użytkownika) – Usługa elektroniczna oznaczona adresem e-mail i hasłem (ciąg znaków alfanumerycznych i diakrytycznych oraz specjalnych) podanymi przez Klienta, stanowiącymi zbiór zasobów w systemie Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Klienta, w tym informacje o złożonych Zamówieniach oraz dane osobowe. Złożenie Zamówienia może nastąpić za pośrednictwem założonego Konta lub bez jego zakładania. Zarejestrowanie Konta wymaga podania imienia, nazwiska, adresu e-mail, adresu dostawy, numeru telefonu oraz ustanowionego hasła. Zalogowanie do zarejestrowanego Konta wymaga podania adresu e-mail oraz ustanowionego do Konta hasła.

  9. Produkt – rzecz ruchoma w rozumieniu art. 45 Kodeksu cywilnego, będąca przedmiotem Umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.

  10. Regulamin – niniejszy Regulamin określający prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy.

  11. Sklep Internetowy – strona internetowa Sprzedawcy dostępna pod adresem womet-tech.pl/pl/, umożliwiająca założenie Konta, złożenie Zamówienia, zawarcie Umowy sprzedaży oraz zamówienie usługi Newsletter, a także skontaktowanie się ze Sprzedawcą za pośrednictwem formularza kontaktowego.

  12. Serwis - strona internetowa Sprzedawcy dostępna pod adresem womet.tech, zawierająca podstawowe informacje na temat Usługodawcy i będąca jego wizytówką wraz ze wszystkimi podstronami, w tym Sklepem Internetowym.

  13. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana lub zawarta na podstawie przepisów tyt. XI Księgi Trzeciej Kodeksu cywilnego. Umowa zawarta jest w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie przez Sprzedawcę oferty Klienta.

  14. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta lub innych podmiotów za pośrednictwem Sklepu Internetowego w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  15. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane Sprzedawcy za pomocą formularza Zamówienia lub poczty elektronicznej, zmierzające w swej istocie bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu z Sprzedawcą. Złożenie Zamówienia Sprzedawcy przez Kupującego stanowi ofertę zakupu Produktu w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego.

  16. Dostawa - czynność faktyczna polegająca na dostarczeniu Kupującemu przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Produktu określonego w Zamówieniu.

  17. Dostawca - firma świadcząca usługi transportowe towarów handlowych, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie Dostawy Produktów, przy czym Sprzedawca może także współpracować z firmami pośredniczącymi w zawieraniu umów z firmami świadczącymi usługi dostawcze.

  18. Polityka Prywatności – regulamin zawierający informacje wymagane przez art. 13 RODO dostępny pod adresem sklep.womet.tech/politykaprywatnosci

  19. Polityka plików cookies – regulamin zawierający informacje odnoszące się do wykorzystywania przez Serwis oraz Sklep Internetowy plików typu cookie, dostępna pod adresem womet-tech.pl/pl/content/22-polityka-plikow-cookies

  20. Kodeks cywilny – Ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz.U. 2018 r. poz. 1025).

  21. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. 2019 r. poz. 123).

  22. Ustawa o prawach konsumenta - Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz. U. 2019 r. poz. 134).

  23. RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

  1. OGÓLNE WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG ELEKTRONICZNYCH.

  1. Funkcjonalność Sklepu Internetowego. Sklep Internetowy umożliwia Klientom: przeglądanie Produktów Sprzedawcy, założenie Konta użytkownika za pośrednictwem Formularza rejestracji, prowadzenie i utrzymywanie Konta, złożenie Zamówienia za pośrednictwem Formularza zamówienia, zapisanie na usługę Newsletter oraz kontakt z obsługą Sklepu Internetowego w celu finalizacji Zamówienia, Umowy sprzedaży albo złożenia Zamówienia lub innych kwestii.

  2. Konto użytkownika. Korzystanie z Konta możliwe jest po skutecznym wypełnieniu Formularza rejestracji. W Formularzu rejestracji należy podać obowiązkowo imię , nazwisko, adres e-mail, adres dostawy, numer telefonu , jak również ustanowić hasło dostępu. Założenie Konta jest dobrowolne. Klient, który chce złożyć Zamówienie, może to uczynić bez zakładania Konta, poprzez wypełnienie Formularza zamówienia. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za niewłaściwe korzystanie ze swojego Konta, w szczególności za korzystanie z niego w sposób sprzeczny z przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego oraz niniejszym Regulaminem. Klient obowiązany jest do nieudostępniania swojego Konta innym Klientom ani osobom trzecim niezależnie od podstawy prawnej udostępnienia Konta. Klient nie może korzystać z Konta innego Klienta.

  3. Formularz zamówienia. Korzystanie przez Klienta z Formularza zamówienia rozpoczyna się w momencie dodania pierwszego wybranego Produktu do koszyka. Złożenie Zamówienia następuje niezwłocznie po wypełnieniu Formularza zamówienia i zaznaczeniu pola oznaczonego jako potwierdzenie zamówienia. Złożenie Zamówienia nie wymaga założenia Konta, Zamówienie może zostać złożone także bez rejestracji.

  4. Korzystanie z Serwisu. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za niewłaściwe korzystanie z Serwisu, w szczególności za korzystanie z niego w sposób sprzeczny z przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego oraz niniejszym Regulaminem.

  5. Odpłatność korzystania ze Sklepu Internetowego. Korzystanie z funkcjonalności udostępnionej przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym jest co do zasady nieodpłatne. Obowiązek zapłaty powstaje w związku z zawarciem Umowy sprzedaży Produktu.

  6. Okres świadczenia usług. Usługi polegające na udostępnianiu Serwisu, Sklepu Internetowego oraz formularzy dostępnych na stronie Sklepu świadczone są Klientowi przez czas nieoznaczony.

  7. Pozytywne warunki techniczne korzystania ze Sklepu Internetowego. Korzystanie z pełnej funkcjonalności Sklepu Internetowego jest możliwe po spełnieniu przez Klienta wszystkich poniższych warunków technicznych:

  1. posiadanie systemu operacyjnego Windows/Linux z konsolą graficzną lub Mac OS,

  2. posiadanie dostępu do stabilnego łącza internetowego,

  3. posiadanie aktywnego adresu poczty elektronicznej (e-mail),

  4. korzystanie z urządzenia końcowego wyposażonego w kartę graficzną obsługującą rozdzielczość nie mniejszą niż 1024x768 pikseli;

  5. korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek internetowych takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Safari or Opera, które obsługują JavaScript oraz cookies,

  6. włączona obsługa JavaScript oraz plików cookie.

  1. Urządzenia mobilne. Korzystanie z pełnej funkcjonalności Sklepu Internetowego za pośrednictwem urządzenia mobilnego wymaga posiadania urządzenia z systemem graficznym umożliwiającym uruchomienie przeglądarki internetowej wspierającej technologie JavaScript i akceptującej pliki cookie oraz stabilnego łącza internetowego.

  2. Negatywne warunki techniczne korzystania ze Sklepu Internetowego. Używanie przestarzałych i nieaktualnych przeglądarek internetowych może wpłynąć na brak możliwości korzystania z pełnej funkcjonalności Sklepu Internetowego.

  3. Obowiązki Klienta związane z korzystaniem z Sklepu Internetowego i Serwisu. Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego i Serwisu w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego, mając także na uwadze poszanowanie dóbr osobistych, godności oraz praw własności intelektualnej osób trzecich. Klienta obowiązuje bezwzględny i nieograniczony w czasie i miejscu zakaz dostarczania jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym. Klient zobowiązany jest do podawania prawdziwych danych. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z podania danych nieprawdziwych lub błędnych.

  4. Prace konserwacyjne. Sprzedawcy przysługuje prawo okresowego zawieszenia świadczenia dostępności Sklepu Internetowego w związku z przeprowadzaniem niezbędnych prac konserwacyjnych lub mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa danych Klienta oraz w sposób zapewniający jak najmniejszą uciążliwość dla Klienta. 

  5. Bezpieczeństwo Sklepu Internetowego. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów w związku z działaniem Sklepu Internetowego, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych Usług elektronicznych.

  6. Wyłączenie odpowiedzialności Usługodawcy za działanie Sklepu Internetowego. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące w sprzęcie komputerowym, systemie teleinformatycznym oraz infrastrukturze telekomunikacyjnej, z których korzysta Klient, a które uniemożliwiają Klientowi korzystanie z Sklepu Internetowego i oferowanych za jego pośrednictwem Usług elektronicznych oraz niedostępności Sklepu Internetowego z powodu siły wyższej.

  7. Reklamacje Usług elektronicznych. Wszelkie reklamacje odnoszące się do Usług elektronicznych mogą być składane w formie elektronicznej na adres: biuro@womet-tech.pl lub też pisemnie na adres ul. Galicyjska 108, 32-447 Siepraw. Usługodawca rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Usługobiorcy będącego Konsumentem na zasadach określonych w Rozdziale 5B Ustawy o prawach konsumenta, za brak dostarczenia Usługi lub za zgodność Usługi z Umową, chyba że zachodzą okoliczności wyłączające tę odpowiedzialność.

  1. ISTOTNE INFORMACJE PRZED ZAWARCIEM UMOWY SPRZEDAŻY.

  1. Zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży. Ogłoszenia, cenniki, reklamy i inne informacje o Produktach uwidocznione w Sklepie Internetowym stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

  2. Cena Produktu. Cena Produktu wskazana na stronie Sklepu Internetowego podana jest w walucie polskiej oraz euro i zawiera wszystkie elementy składowe, w tym podatek VAT. Kupującemu będącemu przedsiębiorcą, po zalogowaniu na jego Konto, prezentowane są ceny netto. Ceny nie zawierają jednak ewentualnych kosztów dostawy, które są podawane Klientowi w procesie składania Zamówienia. W przypadku wyboru dostawy poza terytorium Unii Europejskiej w cenie nie są uwzględnione lokalne podatki i opłaty celne, które Klient powinien uiścić samodzielnie w swoim kraju, o ile będzie to konieczne.

  3. Możliwość zmiany asortymentu. Sprzedający ma możliwość zmiany asortymentu Sklepu, w tym poprzez dodawanie lub usuwanie Produktów z asortymentu, wedle własnego uznania. Sprzedający może także zmieniać, dostosowywać lub ulepszać oferowane w Sklepie Produkty, w tym w zakresie technicznym, konstrukcyjnym i projektowym wedle własnego uznania, w tym w celu dostosowania do poszczególnych modeli pojazdów.

  4. Produkty. Produkty w Sklepie przeznaczone są do użytku wyłącznie na terenach prywatnych, torach wyścigowych. Produkty nie posiadają homologacji, w związku z czym nie mogą być użytkowane na drogach publicznych, chyba że lokalne przepisy na to zezwalają. Przed rozpoczęciem korzystania z Produktu Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia lokalnych przepisów celem ustalenia możliwych zastosowań Produktów. Sprzedający zastrzega, że Produkty, przy nadmiernej eksploatacji, w szczególności przy użytkowaniu ich na torach wyścigowych mogą ulec uszkodzeniu lub zniszczeniu, co nie stanowi jednak wady Produktu ani jego niezgodności z umową. Nadmierna eksploatacja Produktu, w tym doprowadzenie do jego mechanicznego uszkodzenia lub zniszczenia przez osoby użytkujące Produkt, stanowi niewłaściwe jego użytkowanie, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.

  5. Opakowania. Po dostarczeniu Produktów Kupujący jest zobowiązany do utylizacji opakowań we własnym zakresie. W szczególności Kupujący jest zobowiązany do przestrzegania lokalnych regulacji prawnych w tym zakresie. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za prawidłową utylizację opakowań Produktów, z zastrzeżeniem przepisów bezwzględnie obowiązujących.

  6. Prawa autorskie. W Sklepie Internetowym oraz w Serwisie znajdują się treści chronione prawem własności intelektualnej, w szczególności utwory chronione prawem autorskim (treść zamieszczona w Serwisie i Sklepie Internetowym, układ graficzny, grafiki, zdjęcia, filmy itp.) oraz znaki towarowe. Ochronie przewidzianej w prawie własności intelektualnej podlegają także Produkty. Klient zobowiązany jest do przestrzegania praw własności intelektualnych (w tym autorskich praw majątkowych oraz praw własności przemysłowej takich jak prawa wynikające z rejestracji znaków towarowych) przysługujących Sprzedawcy oraz podmiotom trzecim. W szczególności zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie wyżej wskazanych treści, używania ich do celów handlowych oraz do prezentacji na innych stronach internetowych bez zgody Sprzedawcy. Jednocześnie Sprzedawca wyraża zgodę na udostępnianie przez osoby fizyczne lub przedsiębiorców zdjęć Produktów, w tym zdjęć Produktów pochodzących ze Sklepu Internetowego lub mediów społecznościowych Sprzedawcy, pod warunkiem wyraźnego oznaczenia źródła pochodzenia zdjęć lub Produktów, co może mieć miejsce w szczególności poprzez udostępnienie postu lub relacji/rolki lub zamieszczenie własnych materiałów z podaniem nazwy Sprzedawcy, adresu strony internetowej lub adresu jego profilu w mediach społecznościowych.

  7. Niezależna działalność Sprzedawcy. Sprzedawca oświadcza, że nie pozostaje w żadnym związku o charakterze prawnym ani faktycznym z producentami lub dealerami pojazdów, w tym szczególności pojazdów marek APRILIA®, BMW®, BUELL CAGIVA®, DUCATI®, HONDA®, HYOSUNG®, KAWASAKI®, KTM®, MOTO GUZZI®, MV AGUSTA ®, SUZUKI®, TRIUMPH®, YAMAHA®. Działalność Sprzedawcy ma charakter niezależny, a wszelkie nazwy lub modele motocykli zostały zamieszczone na stronie internetowej Sklepu wyłącznie w celach informacyjnych, tj. w celach wskazania przeznaczenia oraz prawidłowego doboru Produktów oferowanych w Sklepie, będących akcesoriami do ww. pojazdów.

  8. Zdjęcia Produktów. Produkty przedstawione na zdjęciach w rzeczywistości mogą się nieznacznie różnić od stanu faktycznego, co jest konsekwencją indywidualnych ustawień graficznych komputera Klienta. Kolory Produktów prezentowanych na stronie mogą nieznacznie odbiegać od faktycznego koloru z uwagi na niestabilność procesu anodowania. Różnice wskazane powyżej nie stanowią niezgodności Produktu z umową ani jego wady.

  9. Koszty porozumiewania się na odległość. Klient ponosi zwykłe koszty korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia Umowy sprzedaży i nie jest obciążany dodatkowymi kosztami przez Sprzedawcę.

  10. Opis Produktu. Opis Produktu zawiera jego specyfikację, wymiary oraz materiały, z których został wykonany. W niektórych przypadkach Sprzedający umożliwia wybór koloru Produktu spośród dostępnych opcji.

  11. Akcje promocyjne, gratisy. Sprzedawca może wedle własnego uznania organizować akcje promocyjne polegające w szczególności choć nie wyłącznie na przyznawaniu gratisów do zakupionych Produktów, okazjonalnym przecenianiu Produktów, organizowaniu ich wyprzedaży, możliwości uczestnictwa w Programie Lojalnościowym, przyznawaniu bonów podarunkowych lub zniżkowych. Sprzedawca informuje o aktualnie organizowanych akcjach promocyjnych na stronach Sklepu Internetowego lub w ramach mediów społecznościowych.

  12. Utrwalenie i udostępnienie treści Umowy sprzedaży. Klient ma możliwość przechowywania istotnych informacji związanych z Umową sprzedaży w następujący sposób:

    1. potwierdzenie Zamówienia otrzymane na wskazany adres e-mail,

    2. niniejszy Regulamin dostępny pod adresem womet-tech.pl/pl/content/13-regulamin oraz jako załącznik do wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie i przyjęcie Zamówienia,

    3. formularz odstąpienia od umowy dostępny pod adresem womet-tech.pl/pl/content/13-regulamin jako Załącznik do Regulaminu oraz jako załącznik do wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie i przyjęcie Zamówienia (dotyczy wyłącznie Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta),

    4. formularz reklamacji dostępny pod adresem womet-tech.pl/pl/content/13-regulamin jako Załącznik do Regulaminu oraz jako załącznik do wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie i przyjęcie Zamówienia.

  1. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA, WYBÓR PŁATNOŚCI, DOSTAWY I ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY.

    1. Wybór Produktu. Kupujący składa Zamówienie poprzez dodanie wybranego Produktu do zakładki „Koszyk” za pomocą przycisku "Do Koszyka" na Stronie Internetowej.

    2. Produkty Personalizowane. Aby zamówić Produkty personalizowane, tj. wykonane według wskazówek lub na życzenie Klienta, złożenie Zamówienia wymaga bezpośredniego kontaktu ze Sprzedającym albo dodania do Koszyka Produktu, który posiada adnotację „Produkt przygotowywany na indywidualne zamówienie Klienta. Brak prawa odstąpienia od Umowy” . W przypadku składania zamówień na Produkty personalizowane Klient ma możliwość uzgodnienia ze Sprzedającym szczególnych cech, które powinien posiadać Produkt. W takim wypadku Klient ma możliwość przykładowo wyboru materiału wykonania Produktu, wymiarów, a także wzoru, jaki ma się znaleźć na Produkcie (np. umieszczenie logo Klienta). W każdym przypadku Sprzedający potwierdza, czy realizacja personalizowanego Zamówienia jest możliwa.

    3. Produkt chwilowo niedostępny. W przypadku chwilowej niedostępności Produktu informacja w tym zakresie widoczna będzie w Opisie Produktu. Klient ma wówczas możliwość otrzymania informacji o dostępności za pośrednictwem formularza kontaktowego. W przypadku zapisania się do otrzymania informacji o dostępności Produktu Klient otrzyma informację o jego ponownej dostępności i wówczas będzie miał możliwość złożenia Zamówienia za pośrednictwem Sklepu.

    4. Skutki niedostępności Produktu. W przypadku wystąpienia braku zamówionego przez Klienta Produktu pomimo jego zamówienia lub jego elementów składowych, który uniemożliwia jego przygotowanie albo gdy zamówiony Produkt jest chwilowo niedostępny, Sprzedawca poinformuje Klienta o tym fakcie poprzez kontakt na podany przez Klienta numer telefonu lub adres e-mail. W sytuacji, gdy Klient nie wyrazi zgody na realizację Zamówienia w innej formie w terminie 14 dni (np. poprzez zamianę Produktu na podobny o zbliżonych właściwościach i cenie), Umowa sprzedaży zostanie anulowana w całości lub jeżeli Klient wyrazi na to zgodę, zostanie zrealizowana bez brakującego Produktu.

    5. Przegląd zawartości Koszyka. Kupujący, w przypadku zakończenia wyboru Produktów, za pomocą odnośnika „Koszyk”, otwiera formularz „Podsumowanie", w którym dokonuje przeglądu wybranych przez siebie Produktów i zestawienia cen Produktów a następnie za pomocą przycisku „Przejdź do realizacji zamówienia" przechodzi do zakładki wyboru odpowiedniej opcji logowania.

    6. Podanie danych. W zakładce „Zaloguj się" Kupujący loguje się do indywidualnego Konta, jeżeli takie posiada lub wypełnia kolejno pola Formularza zamówienia. W Formularzu zamówienia konieczne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko osoby fizycznej, adres Dostawy (ulica, numer domu oraz numer lokalu, miejscowość wraz z właściwym kodem pocztowym, kraj), adres e-mail, numer telefonu, a w przypadku składania Zamówienia przez Przedsiębiorcę i chęci otrzymania faktury – nazwa firmy, NIP oraz adres siedziby. Kupujący zobowiązany jest do weryfikacji poprawności podawanych danych.

    7. Wybór sposobu Dostawy. Kupujący wybiera sposób Dostawy spośród sposobów udostępnionych przez Sprzedawcę. Aktualnie dostępne sposoby dostawy w Sklepie Internetowym dostępne są w momencie składania Zamówienia w Koszyku Kupującego. W zależności od kraju Dostawy Sprzedawca oferuje różne możliwości dostawy.

    8. Odbiór osobisty. Kupujący ma możliwość odbioru osobistego Produktu w siedzibie Sprzedającego, po wyborze takiej opcji przy składaniu Zamówienia.

    9. Koszty Dostawy. Ewentualne koszty Dostawy są wskazywane Kupującemu w trakcie składania Zamówienia. Koszty te są uzależnione od wybranej przez Kupującego metody zapłaty, miejsca Dostawy, jak również aktualnych promocji. Wartość Dostawy różni się w zależności od miejsca wysyłki oraz gabarytów Zamówienia i jest indywidualnie podawana Klientowi w trakcie składania Zamówienia.

    10. Czas Dostawy. Czas Dostawy zależy od wybranego sposobu Dostawy. Orientacyjny czas Dostawy wskazany jest w trakcie składania Zamówienia.

    11. Wybór metody płatności. Następnie Kupujący wybiera metodę płatności spośród metod udostępnionych przez Sprzedawcę. Akceptowana przez Sprzedawcę metoda płatności jest udostępniana przez niego w trakcie składania Zamówienia i zależy od kraju wysyłki. Sprzedawca może także proponować dodatkowe metody płatności dla Przedsiębiorców, którzy zawarli odrębną umowę ze Sprzedawcą. W przypadku wysyłki krajowej Sprzedawca w szczególności umożliwia płatność za pobraniem; płatność za pomocą Przelewy24.pl, PayPro SA, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, NIP: 779-236-98-87, REGON: 301345068, KRS 0000347935, a w przypadku płatności zagranicznych- za pomocą platformy PayPal.

    12. Darmowa Dostawa. Co do zasady koszty Dostawy są pokrywane przez Kupującego. Sprzedawca organizuje akcje promocyjne, w ramach których Dostawa jest dla Kupującego bezpłatna. O aktualnych promocjach w tym zakresie Kupujący jest informowany w przypadku bezpośredniego kontaktu ze Sprzedawcą lub na stronach Sklepu Internetowego. Darmowa dostawa może być także przewidziana dla zamówień o określonej wartości albo w przypadku dostaw do określonych miejsc.

    13. Faktura VAT. Kupujący będący Przedsiębiorcą, który chce uzyskać fakturę VAT, powinien poinformować o tym Sprzedawcę przed złożeniem Zamówienia. Faktura VAT będzie przesłana Klientowi za pośrednictwem wiadomości e-mail lub na życzenie Kupującego zostanie dołączona do przesyłki.

    14. Akceptacja Regulaminów i Polityki Prywatności. Przed złożeniem Zamówienia Kupujący zobowiązany jest do akceptacji niniejszego Regulaminu oraz potwierdzenia zapoznania się z Polityką Prywatności w sposób wskazany w ust. I pkt. 4 i 5.

    15. Zamówienie z obowiązkiem zapłaty. Po wypełnieniu wszystkich obowiązkowych pól Kupujący ma możliwość zapoznania się z podsumowaniem Zamówienia, a w przypadku jego akceptacji, kliknięcia w przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Powyższe równoznaczne jest ze złożeniem Zamówienia oraz obowiązkiem zapłaty.

    16. Zawarcie Umowy sprzedaży. Po złożeniu Zamówienia, Kupujący otrzymuje na wskazany w Zamówieniu adres poczty elektronicznej, potwierdzenie przyjęcia Zamówienia (przyjęcie przez Sprzedawcę oferty zawarcia Umowy sprzedaży złożonej przez Kupującego). Z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości od Sprzedawcy, o której mowa zdaniu poprzednim, zostaje zawarta prawnie wiążąca Umowa sprzedaży między Kupującym i Sprzedawcą.

    17. Termin realizacji Zamówienia. Termin realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę dla Produktów dostępnych w Sklepie wynosi nie więcej niż 48 godzin. W przypadku Produktów personalizowanych czas realizacji Zamówienia jest ustalany indywidualnie przez Sprzedawcę i komunikowany Kupującemu.

    18. Odbiór Produktu. W chwili odbioru Produktu Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki. W przypadku stwierdzenie niedoborów lub uszkodzeń, Klient zobligowany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności Dostawcy, w szczególności sporządzić wspólnie z Dostawcą protokół szkody.

    19. Skutki braku płatności. Umowa sprzedaży ulega rozwiązaniu w terminie 9 dni od złożenia Zamówienia, w przypadku nieotrzymania przez Sprzedającego zapłaty.

    20. Błędny adres wysyłki. W przypadku podania przez Klienta błędnego adresu do wysyłki towaru Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów jego ponownej wysyłki na właściwy adres. Jeżeli Klient odstąpi od Umowy po zwrocie Produktu do Sprzedawcy na skutek podania błędnego adresu to Sprzedawca dokona zwrotu płatności zgodnie z postanowieniami punktu VII Regulaminu. W obydwu przypadkach Klient ponosi odpowiedzialność za szkody powstałe z powodu błędnie podanych danych, w tym w szczególności za błędnie wskazany adres wysyłki.

    21. Składanie Zamówień przy użyciu poczty elektronicznej. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając wiadomość na adres zamowienia@womet-tech.pl. W wiadomości Klient zobowiązany jest do podania Sprzedawcy nazwy i kodu zamawianego Produktu spośród Produktów dostępnych w Sklepie Internetowym oraz liczbę tych Produktów. Następnie Klient określa sposób i adres Dostawy oraz formę płatności, a także podaje dane osobowe, w tym numer telefonu w celach kontaktowych. Niezwłocznie po otrzymaniu wiadomości Sprzedający kontaktuje się z Kupującym celem uzyskania dodatkowych informacji albo w przypadku braku takiej konieczności- w celu potwierdzenia zamówienia, jednocześnie przesyłając mu aktualny regulamin i politykę prywatności wraz z informacją o płatności. Umowa sprzedaży zostaje zawarta po dokonaniu płatności przez Kupującego. Brak potwierdzenia zamówienia za pośrednictwem wiadomości e-mail w czasie 24 godzin wymaga ponownego złożenia Zamówienia.

  1. POSTANOWIENIA SZCZEGÓLNE DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

    1. Indywidualne warunki. Przedsiębiorcy, którzy dokonują zakupu Produktów w celu dalszej odsprzedaży, mają możliwość uzgodnienia indywidualnych warunków sprzedaży Produktów ze Sprzedawcą. W celu uzgodnienia indywidualnych warunków sprzedaży Przedsiębiorca powinien nawiązać ze Sprzedającym kontakt w celu podjęcia indywidualnych negocjacji. Sprzedawca może zaproponować Przedsiębiorcy indywidualne warunki wedle własnego uznania i nie jest zobligowany do podjęcia negocjacji ani zawierania żadnych dodatkowych umów.

    2. Umowa. Warunkiem skorzystania z indywidualnie uzgodnionych warunków, o których mowa w ust.1, jest zawarcie odrębnej Umowy ze Sprzedającym, regulującej szczegółowo zasady dokonywania zakupów przez Przedsiębiorców. W przypadku braku zawarcia dodatkowej umowy Przedsiębiorca może składać Zamówienia na zasadach ogólnych.

    3. Postanowienia Umowy. Postanowienia indywidualnej Umowy mogą obejmować przyznanie szczególnych rabatów, uzależnionych od obrotu Przedsiębiorcy, zniżek na Zamówienia o określonym wolumenie, indywidulanie określony termin i sposób płatności oraz inne zindywidualizowane postanowienia.

    4. Składanie Zamówień przez Przedsiębiorcę posiadającego indywidualne warunki. W przypadku podpisania Umowy wskazanej w ust. 2 Przedsiębiorca zakłada Konto w Sklepie Internetowym zgodnie z Regulaminem. Po zalogowaniu na swoje Konto Przedsiębiorca ma dostęp do informacji zaktualizowanych w oparciu o Umowę, w tym w szczególności dostępne dla Przedsiębiorcy rabaty, sposoby i terminy płatności.

    5. Terminy realizacji Zamówień. W przypadku Zamówień składanych przez Przedsiębiorców, o których mowa w ust. 1, terminy realizacji Zamówień mogą być wydłużone, w szczególności z uwagi na wolumen Zamówień. W takim wypadku Sprzedający poinformuje Kupującego o przewidywanych terminach realizacji Zamówień.

    6. Warunki płatności. Warunki płatności w przypadku Przedsiębiorców określone są w indywidualnej umowie ze Sprzedającym.

  1. USŁUGI MONTAŻU I SERWISU

  1. Dodatkowe usługi. Sprzedawca, na podstawie odrębnej Umowy, uzgodnionej indywidualnie z Klientem, świadczy usługi montażu i serwisu pojazdów, obejmujące m.in. montaż Produktów lub innych części, naprawę usterek, wprowadzanie ulepszeń, a także zapewnienia wsparcia w trakcie wyścigów.

  2. Rozpoczęcie współpracy. Po otrzymaniu zapytania od Klienta w zakresie możliwej współpracy drogą elektroniczną Sprzedawca przesyła Klientowi ofertę współpracy. Umowa zawierana jest z chwilą akceptacji oferty przez Klienta albo w momencie uzgodnienia wszystkich warunków współpracy przez Strony.

  3. Miejsce wykonania Umowy. Miejscem wykonania umowy w zakresie prac montażu i serwisu jest siedziba Sprzedawcy, chyba że Strony postanowią inaczej. W celu skorzystania z usług Klient zobowiązany jest do dostarczenia pojazdu oraz wszystkich niezbędnych do świadczenia usług elementów uzgodnionych przez Strony, chyba że Strony postanowią inaczej.

  4. Obowiązki Klienta. Przed dostarczeniem pojazdu Klient zobowiązany jest do zapisania danych oraz indywidualnych ustawień pojazdu. Klient rozumie i akceptuje, że w ramach wykonywanych usług Sprzedawca może w razie potrzeby dokonać odpowiednich aktualizacji w zakresie oprogramowania pojazdu lub jego poszczególnych części.

  5. Upoważnienie. W ramach wykonywania umowy Klient upoważnia Sprzedawcę do przeprowadzenia jazd próbnych pojazdu.

  1. OPINIE O PRODUKTACH

    1. Warunki opinii. Po zrealizowaniu Zamówienia i Dostawie Produktów Kupujący ma możliwość wystawienia opinii o Produkcie. Opinia może dotyczyć wyłącznie cech Produktu, oceny jego użyteczności, wykonania, czy wyglądu. Opinie mogą pochodzić wyłącznie od Kupujących, którzy zawarli umowę sprzedaży w Sklepie Internetowym. Kupujący może do Opinii dołączyć zdjęcia, przedstawiające Produkt lub sposób zastosowania Produktu.

    2. Treść opinii. Opinia powinna być w języku polskim lub angielskim, w sposób poprawny pod względem językowym oraz zrozumiałym dla przeciętnego odbiorcy. Opinia nie może zawierać treści bezprawnych, w tym sprzecznych z prawem, z dobrymi obyczajami lub z zasadami współżycia społecznego. Opinia nie może wzywać do nienawiści, przemocy, zawierać treści zniesławiających ani oczywiście wprowadzających w błąd. Opinia nie może naruszać praw osób trzecich, w tym dóbr osobistych i praw autorskich.

    3. Odnośniki. Opinia może dotyczyć wyłącznie Produktu zakupionego u Sprzedawcy. Opinie zawierające nazwy własne innych sklepów, w tym sklepów internetowych, a także odnośniki (linki) do innych stron internetowych są niedozwolone.

    4. Oryginalność. Opinia musi mieć charakter oryginalny. Niedozwolone jest kopiowanie opinii innych osób- zarówno Użytkowników Sklepu, jak i innych użytkowników internetu.

    5. Prawo do weryfikacji. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji opinii pod kątem zgodności z powyższymi zasadami. W przypadku stwierdzenia, że opinia narusza ww. zasady albo inne zasady niniejszego Regulaminu albo powszechnie obowiązującego prawa, Sprzedawca jest uprawniony do niezamieszczania opinii w Serwisie.

    6. Licencja. Zamieszczając opinię oraz zdjęcia Klient udziela Sprzedawcy niewyłącznej licencji nieograniczonej czasowo i terytorialnie na korzystanie z tej opinii oraz zdjęć, w szczególności poprzez ich publikację na stronie Serwisu, Sklepu lub w innych serwisach internetowych Sprzedawcy, a także w mediach społecznościowych lub materiałach drukowanych, w szczególności w celach informacyjnych lub promocyjnych i marketingowych. Licencja obejmuje wykorzystanie opinii oraz zdjęcia na polach eksploatacji takich jak: zwielokrotnianie techniką analogową i cyfrową, wprowadzanie do pamięci komputera, wprowadzanie do sieci komputerowej lub multimedialnej, wprowadzanie do obrotu, najem, dzierżawa, publiczne udostępnianie w miejscu i czasie wybranym przez Usługodawcę, wyświetlanie, nadawanie, reemitowanie, odtwarzanie, umieszczanie zdjęcia w bazach danych.

    7. Wizerunek osoby fizycznej. Zamieszczając zdjęcie lub nagranie wideo zawierające wizerunek osoby fizycznej w sekcji Opinie, Kupujący wyraża zgodę na rozpowszechnianie i publiczne udostępnianie swojego wizerunku. Zamieszczanie zdjęć z wizerunkiem osoby trzeciej jest zakazane. Zdjęcie niespełniające powyższych kryteriów może zostać usunięte przez Sprzedawcę bez ostrzeżenia i konieczności powiadomienia Kupującego.

    8. Odpowiedzialność. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za treść opublikowanej przez siebie opinii i zobowiązuje się do zamieszczania takiej opinii, która nie narusza zasad wynikających z niniejszego Regulaminu.

  1. USTAWOWE PRAWO KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY.

    1. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży. Kupujący będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, na podstawie art. 27 Ustawy o prawach konsumenta, ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem kosztów wynikających z przepisów Ustawy o prawach konsumenta, w terminie 14 dni licząc od otrzymania Produktów, przy czym do zachowania tego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.

    2. Wyłączenie prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży. Zgodnie z art. 38 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do Umowy sprzedaży, której przedmiotem świadczenia jest:

a) towar, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi towarami;

b) rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Wyjątek ten dotyczy w szczególności Produktów niedostępnych w standardowej ofercie Sprzedawcy, a wykonanych na indywidualne zamówienie Klienta lub według jego wskazówek, tj. Produktów personalizowanych. Takimi Produktami będą przykładowo:

- Produkty, zawierające logo lub wzór umieszczony na Produkcie na zamówienie Klienta;

- Produkt o innych wymiarach niż Produkty dostępne w Sklepie Internetowym;

- Produkt wykonany z materiałów wybranych lub zakupionych specjalnie na życzenie Klienta lub przez niego dostarczonych;

- Produkt niedostępny w zwykłej ofercie Sprzedającego, oznaczony w sposób wyraźny jako Produkt wykonywany na indywidualne zamówienie Klienta.

    1. Sposób odstąpienia od Umowy sprzedaży. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć na formularzu, którego wzór dostępny jest pod adresem womet-tech.pl/pl/content/13-regulamin jako Załącznik poprzez jego przesłanie w formie papierowej na adres korespondencyjny Sprzedawcy lub w formie elektronicznej na adres zamowienia@womet-tech.pl. Celem usprawnienia procesu odstąpienia od Umowy rekomendowane jest podanie w oświadczeniu numeru Zamówienia.

    2. Skutek odstąpienia od Umowy sprzedaży. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Umowa jest uważana za niezawartą. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy złożone, zanim Sprzedawca przyjął Zamówienie, sprawia, że oferta złożona przez Kupującego przestaje go wiązać a do zawarcia Umowy sprzedaży nie dochodzi do skutku.

    3. Zwrot Produktu. Kupujący jest zobowiązany zwrócić rzecz Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni licząc od dnia, w którym odstąpił on od Umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie Produktów przed jego upływem.

    4. Zwrot płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu odpowiedniej płatności w terminie 14 dni na zasadach wskazanych w Ustawie o prawach konsumenta. W szczególności Sprzedawca zwraca cenę Produktu oraz cenę dostarczenia Produktu do wysokości najtańszej opcji dostawy dostępnej w Sklepie.

    5. Sposób zwrotu płatności. Sprzedawca dokonuje zwrotu zapłaty dokonanej przez Kupującego takim samym sposobem płatności, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu zapłaty, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

    6. Koszty zwrotu. Kupujący odsyła Produkt na własny koszt, ponosząc bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, przy czym z uwagi na charakter Produktu sposób ich zwrotu powinien zabezpieczać je w co najmniej taki sposób jak sposób wysyłki przez Sprzedawcę.

    7. Odpowiedzialność za zmniejszenie wartości. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będącą wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

    8. Nieprzyjmowania przesyłek wysłanych na koszt Sprzedawcy. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek wysłanych na koszt adresata ani za pobraniem.

  1. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY I TRYB REKLAMACYJNY.

    1. Odpowiedzialność Sprzedawcy na podstawie rękojmi. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta na zasadach określonych w Rozdziale 5A Ustawy o prawach konsumenta, za brak zgodności Produktu z Umową, chyba że zachodzą okoliczności wyłączające tę odpowiedzialność.

    2. Forma reklamacji. Reklamacje z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy za niezgodność Produktu z umową, Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć w formie elektronicznej poprzez wysłanie e-maila na adres biuro@womet-tech.pl lub też pisemnie na adres WOMET.TECH spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Galicyjska 108, 32-447 Siepraw. Konsument może skorzystać z formularza dostępnego pod adresem womet-tech.pl/pl/content/13-regulamin.

    3. Treść zgłoszenia reklamacyjnego. Sprzedawca rekomenduje, aby zgłoszenie reklamacyjne zawierało w szczególności następujące informacje:

- dane kontaktowe Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta składającego reklamację (imię, nazwisko, adres i telefon kontaktowy) oraz numer Zamówienia,

- załączniki w postaci: zdjęć w formacie .jpg lub .png lub filmów w formacie .mp4 ukazujących Produkt oraz jego niezgodność z umową,

- szczegółowy opis niezgodności, w tym rodzaj i data wystąpienia niezgodności,

- dowód potwierdzający dokonanie zakupu produktu w Sklepie Internetowym,

- reklamacyjne żądanie Kupującego.

Zawartość reklamacji, o której mowa powyżej, ma charakter zalecenia i nie wpływa na skuteczność reklamacji złożonych z jej pominięciem, natomiast może mieć wpływ na czas rozpatrzenia zgłaszanych roszczeń. Podanie powyższych danych gwarantuje niezwłoczne rozpatrzenie reklamacji. Do reklamacji Kupujący zobowiązany jest dołączyć dowód zakupu Produktu.

  1. Uprawnienia reklamacyjne Kupującego. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, uprawniony Kupujący może żądać jej wymiany lub naprawy. Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył.

  2. Niemożliwość lub nadmierność kosztów. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy Kupujący żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

  3. Moment stwierdzenia niezgodności. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.

  4. Brak odpowiedzialności Sprzedawcy. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwy montaż Produktu, z tym w szczególności montaż Produktu w sposób niezgodny z instrukcją oraz w przypadku montażu Produktu przez osoby nieuprawnione. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub zniszczenie Produktu przez Kupującego, w tym spowodowane nadmierną eksploatacją Produktu, w szczególności w trakcie wykorzystania Produktu na torach wyścigowych lub zawodach. Sprzedający zastrzega, że Produkt może ulec zniszczeniu lub uszkodzeniu, w tym uszkodzeniu mechanicznemu, w przypadku wykorzystania go w sposób wskazany powyżej, co nie stanowi jednak niezgodności Produktu z umową ani jego wady.

  5. Odstąpienie od Umowy, obniżenie ceny. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową lub przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową albo brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową, brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony wskazanych w pkt 4 albo z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny. W razie odstąpienia od umowy Kupujący niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca Kupującemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

  6. Termin rozpatrzenia reklamacji. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty ich otrzymania przez Sprzedawcę, o ile Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta złoży reklamację w sposób umożliwiający merytoryczne ustosunkowanie się do jej zasadności.

  7. Koszty reklamowanej przesyłki. W przypadku uzasadnionej reklamacji koszty przesyłki związane z reklamacją pokrywa Sprzedawca. Sprzedawca w szczególności ponosi koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji koszty przesyłki związane z reklamacją pokrywa Kupujący.

  8. Wyłączenie rękojmi wobec Przedsiębiorcy. W przypadku, w którym Kupującym jest Przedsiębiorca, za wyjątkiem Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, wyłączone są jego uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej.

  9. Gwarancja. Sprzedawca nie udziela Kupującym gwarancji w rozumieniu art. 577 § 1 Kodeksu cywilnego, co nie wyklucza prawa Usługodawcy do udzielenia gwarancji na podstawie odrębnych dokumentów.

  1. DANE OSOBOWE.

  1. Administrator danych. Administratorem danych osobowych Klientów jest Usługodawca.

  2. Cel przetwarzania danych. Dane osobowe przetwarzane są w celu: złożenia Zamówienia, zawarcia Umowy sprzedaży, rozpatrzenia reklamacji, dochodzenia i obrony przed ewentualnymi roszczeniami, obsługi złożonego zapytania.

  3. Uprawnienia Klienta. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, przenoszenia, złożenia sprzeciwu w przypadku świadczenia usług marketingowych na podstawie uzasadnionego interesu prawnego administratora, wycofania zgody, o ile podstawą przetwarzania danych jest zgoda, ograniczenia przetwarzania. Podanie danych jest dobrowolne jednak konieczne do realizacji poszczególnych celów.

  4. Pozostałe informacje o przetwarzaniu danych. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klienta znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem: womet-tech.pl/pl/content/21-polityka-prywatnosci

  1. ZMIANY REGULAMINU.

  1. Zmiany Regulaminu. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 2 poniżej, Usługodawca może dokonywać zmian treści niniejszego Regulaminu w przypadku:

  1. zmiany zakresu i sposobu świadczenia oferowanych w  Sklepie Internetowym Usług elektronicznych;

  2. zapewnienia bezpieczeństwa informacji, jakie są pozyskiwane lub przetwarzane; 

  3. zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, które mają wpływ na treść Regulaminu;

  4. konieczności dostosowania zasad prowadzenia Sklepu Internetowego do nakazów, orzeczeń, postanowień lub wytycznych wynikających z decyzji właściwego w zakresie prowadzenia przez Sprzedawcę organu administracji publicznej lub orzeczenia sądowego znajdującego zastosowanie w zakresie działalności Sprzedawcy wpływającego na wzajemne prawa i obowiązki Stron;

  5. konieczności dokonania korekty oczywistych omyłek lub błędów pisarskich albo uzupełnienia luk lub nieścisłości w Regulaminie niedających się usunąć w  wyniku wykładni zawartych postanowień;

  6. połączenia, podziału albo przekształcenia Sprzedającego albo zmiana innych danych identyfikacyjnych Sprzedającego wskazanych w niniejszym Regulaminie (w zakresie niezbędnym do aktualizacji takich danych);

  7. zaistnienia innych, wyłącznie ważnych przyczyn.

  1. Zastosowanie Regulaminu po zmianach. Zmiany wchodzą w życie od dnia wskazanego w informacji i odnoszą się do Umów sprzedaży zawartych od tego dnia. Zawarcie Umowy sprzedaży od daty wejścia w życie zmian oznacza akceptację Regulaminu w wersji obowiązującej po zmianie.

  1. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR.

    1. Informacja o polubownej możliwości rozwiązania sporu. Spór wynikający z Umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Kupującym będącym Konsumentem a Sprzedawcą może zostać zakończony polubownie w drodze postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Udział Sprzedawcy w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest dobrowolny, a przekazywane poniżej informacje nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do wzięcia udziału w takim postępowaniu. W przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany, Sprzedawca każdorazowo przekaże Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich albo zgodzie na udział w takim postępowaniu albo o odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Jeżeli Sprzedawca nie złożył żadnego oświadczenia, uznaje się, że wyraża zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

    2. Stały sąd polubowny. Na zasadach określonych w Ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, pod rozstrzygnięcie stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach Inspekcji Handlowej może być poddany na wniosek Konsumenta spór o prawa majątkowe wynikające z Umowy sprzedaży zawartej pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą. 

    3. Działania Inspekcji Handlowej. Na zasadach określonych w Ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, jeżeli przemawia za tym charakter sprawy, Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej podejmuje działania mające na celu pozasądowe rozwiązanie sporu cywilnoprawnego pomiędzy Konsumentem a Sprzedawcą poprzez umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu. Postępowanie wszczyna się na wniosek Konsumenta, złożony do Wojewódzkiego Inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę.

    4. Bezpłatne poradnictwo konsumenckie. Konsument może również zwrócić się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów, do którego zadań należy w szczególności zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów oraz występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów. 

    5. Inne informacje prawne. Zasady i procedury dostępu do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich określane są odrębnie w przepisach prawa (w tym w szczególności w Ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich) lub w regulacjach stosowanych przez podmioty uprawnione w ramach rozwiązywania sporów konsumenckich, w szczególności, w obowiązujących w tych podmiotach regulaminach. Konsument może również uzyskać informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowych, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (w szczególności: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php). 

    6. Platforma ODR. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), Konsument może wnieść skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR.

  2. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.

  1. Kontakt. O ile postanowienia niniejszego Regulaminu nie stanowią inaczej, wszelka korespondencja powinna być kierowana na następujący adres Sprzedawcy: WOMET.TECH spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą pod adresem ul. Galicyjska 108, 32-447 Siepraw, numer NIP 6812090232, KRS 0000941623, e-mail: biuro@womet-tech.pl, tel. +48 693 540 639.

  2. Klauzula salwatoryjna. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu.

  3. Właściwość sądu. Sądem właściwym do rozpatrywania sporów związanych z przedmiotem niniejszego Regulaminu, których stroną jest Przedsiębiorca jest sąd powszechny dla siedziby Usługodawcy, a w sprawach, których stroną jest Konsument sąd właściwy według przepisów ogólnych.

  4. Stosowane przepisy i postanowienia Umów. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a także postanowienia innych zaakceptowanych przez Użytkownika w ramach Serwisu wzorców umownych Na zasadzie art. 6 Konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów sporządzonej w Wiedniu dnia 11 kwietnia 1980 r. Strony wyłączają zastosowanie niniejszej Konwencji do umów zawartych na podstawie Regulaminu.

  5. Wybór prawa a uprawnienia konsumenckie. Wybór prawa polskiego na podstawie Regulaminu nie pozbawia Kupującego będącego Konsumentem ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy między Kupującym a Sprzedawcą, na mocy prawa które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku prawa wyboru.

  6. Wejście w życie Regulaminu. Regulamin wchodzi w życie z dniem 21.02.2025 r. i z tym dniem zastępuje dotychczas obowiązujący regulamin. Regulamin znajduje zastosowania do Umów sprzedaży zawartych od dnia jego wejścia w życie.

Załącznik nr 1: WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci złożenia reklamacji w przypadku niezgodności Produktów)

Adresat:

WOMET.TECH spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą pod adresem ul. Galicyjska 108, 32-447 Siepraw, numer NIP 6812090232, KRS 0000941623, e-mail biuro@womet-tech.pl tel. +48 693 540 639,

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy* o istnieniu niezgodności Produktu z Umową, ujawnionej po otrzymaniu zamówienia nr ………………………. .

  1. Opis niezgodności/uszkodzenia oraz jej skutków:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Data stwierdzenia niezgodności:

…………………………………………………………………………………………………

  1. Żądanie klienta:

W przypadku Produktu:

- wymiana (zwrot produktu i ponowna wysyłka)- TAK/NIE

- obniżenie ceny o kwotę……….. – TAK/NIE;

- odstąpienie od umowy (zwrot produktu) – TAK/NIE;

- naprawa produktu- TAK/NIE.

Data zawarcia umowy:………………………………………………………………………

Imię i nazwisko…………………….………………………………………………………..

Adres…………………………………………………………………………………………..

………………

Podpis

……………………….

Data

*niepotrzebne skreśli

Załącznik nr 2: INFORMACJA O ODSTĄPIENIU OD UMOWYi

Konsument, który zawiera Umowę, ma prawo do odstąpienia od niej w terminie 14 dni od dnia, w którym wszedł w posiadanie Produktu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie Produktu.

Zgodnie z art. 22 (1) Kodeksu cywilnego za Konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje również przedsiębiorcy na prawach konsumenta, tj. osobie fizycznej, która zawiera umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, ze nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy jest skuteczne, o ile zostanie złożone w ww. terminie. Oświadczenie można złożyć pocztą na adres siedziby Sprzedawcy lub wysyłając e-maila na adres zamowienia@womet-tech.pl.

Odstępując od Umowy, można posłużyć się wskazanym poniżej wzorem pisma, jednak nie jest to konieczne dla uzyskania odpowiedniego skutku.

W przypadku odstąpienia od Umowy, Kupujący otrzymuje zwrot środków niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w ciągu 14 dni. Zwrot płatności jest dokonywany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji.

Zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do Umowy sprzedaży, której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb oraz w przypadku towaru, który po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostaje nierozłącznie połączony z innymi towarami.

Przykładowy wzór odstąpienia od umowyii

WOMET.TECH spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą pod adresem ul. Galicyjska 108, 32-447 Siepraw, numer NIP 6812090232, KRS 0000941623, e-mail zamowienia@womet-tech.pl, tel. +48 693 540 639,

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących Produktów(*): 

………...………………………………………………………………………………………………….

Data złożenia zamówienia………………………………………………………………………….

Imię i nazwisko konsumenta……………………………………………………………………….

- Numer zamówienia…………………………………………………………………………………

Podpis konsumentaiii

Data…………………

*Niepotrzebne skreślić.

i Niniejszy formularz zawiera podstawowe informacje w zakresie tego, jak skutecznie odstąpić od umowy, której przedmiotem są Produkty, w terminie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy albo w zakresie Umowy dostarczenia treści cyfrowej- w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.

ii Niniejszy formularz należy wypełnić wyłącznie w razie woli odstąpienia od umowy. Formularz można wysłać pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną.

iii Tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej.